Kūdikio Auklėjimas ir Raida

Ką reikia žinoti auginant mergaitę?

Ką reikia žinoti auginant mergaitę?

Mergaičių ir berniukų auklėjimas yra labai skirtingas.

Tai yra susiję su fiziniais, emociniais ir socialiniais vystymosi aspektais, kurie reikalauja iš tėvų taikyti alternatyvias auklėjimo strategijas. Vis dėlto neurobiologė Lise Eliot savo knygoje Pink Brain, Blue Brain ( „Rožinės smegenys, žydros smegenys“;) pažymi: „Skirtumai tarp berniukų ir mergaičių nėra tokie „griežti“, kaip daugelis tėvų galvoja šiandien. Taip, yra įgimtų skirtumų, bet mes turime žinoti, kaip jie padidėja dėl mūsų auklėjimo“.

Pirmaisiais gyvenimo metais tarp mergaičių ir berniukų yra labai mažai skirtumų, pavyzdžiui, jie gali dėvėti skirtingus drabužius. Dėl šios priežasties tėvams yra naudinga skatinti savo mergaites dalyvauti tiek mergaitiškoje, tiek berniukiškoje veikloje, kad būtų sukurtas lygybės jausmas tose gyvenimo srityse, kuriose istoriškai vyravo vyrai. Kaip sako daktarė L. Eliot: „Mergaitės šiandien gali užsiimti ko tik nori!“

Merginos turėtų būti skatinamos dalyvauti tipiškoje vyrų veikloje, pavyzdžiui, žaisti kamuoliu ar padėti darže. Nuo ankstyvo amžiaus tėvai turėtų stengtis panaikinti lyčių stereotipus, kad jų dukros nesijaustų ribojamos lyties. 

Kristina, trijų vaikų motina, su tuo sutinka. Kiekviena proga ji ragina dvi savo dukteris žaisti kamuoliu su broliu: „Joms svarbu žaisti ne tik dėl paties žaidimo, bet ir dalyvauti įvairiausiose veiklose. Noriu, kad dukros suprastų: jos gali daryti viską, ką tik nori.“

Mergaitės linkusios pradėti kalbėti anksčiau nei berniukai, ir tai yra tinkamas metas jas išmokyti išreikšti savo jausmus. Jos turi juos atskirti: man liūdna, aš laiminga ir pan. Svarbu padėti joms išmokti įvardyti ir suprasti savo jausmus. Būkite dėmesinga šių jausmų ir emocijų pasireiškimui. Pavyzdžiui, pastebėjusi, kad dukra nusiminusi, pabandykite ją atitraukti: „Aš žinau, kad esi nusiminusi, nes dabar negali suvalgyti sausainio, tačiau mes netrukus vakarieniausime. Ar nori man padėti atnešti šaukštus?“ Įdomu tai, kad tėvai labiau palaiko ir pripažįsta mergaičių jausmus ir emocijas nei sūnų, tačiau svarbu pripažinti juos vienodai.

Paprastai mergaitės kūrybingą ir struktūrinį žaidimą žaidžia ilgiau nei berniukai. Jas galima lengvai paskatinti piešti, lipdyti, dėlioti dėliones ir atlikti kitas veiklas, ugdančias smulkiąją motoriką.

Kristinos vaikų žaidimų kambaryje yra drabužių krepšelis ir nedidelis stalas kūrybiniams užsiėmimams, prie kurio dukros su malonumu praleidžia daug laiko. Dažnai prie jų prisijungia ir jų jaunesnis brolis. Vėliau visi jų rankdarbiai išdidžiai pakabinami ant šaldytuvo. „Aš nenoriu, kad mano vaikai galvotų, kad negali daryti to, kas jiems patinka. Pavyzdžiui, Miglė dažnai rengiasi kaip gaisrininkė, o Jonas – kaip balerina. Aš manau, kad tai puiku. Tai ugdo jų asmenybes ir tai yra labai svarbu.“

Antropologė Meredith F. Smoll pritaria: „Auklėjimas turėtų būti skirtas ugdyti individualius mūsų vaikų talentus. Leiskite jiems tapti tokiais, kokie jie yra! Ir be galo svarbi reikšmė asmenybės ugdymui priklauso žaidimams“..

Tėvai turi suvokti natūralius berniukų ir mergaičių auginimo skirtumus ir stengtis peržengti tipines lyčių vaidmenų ribas. Skatinkite juos nuo pat pirmųjų metų siekti tai, ko jie nori, kad tiek mergaičių, tiek berniukų gyvenimas nebūtų ribojamas dėl lyties požymių.